УЖ
Українська Čeština
Polska English
LVIV - Open to the World

Український журнал - 11/2010

Пленер для тих, хто має талант

(Скачати весь номер: 11/2010 [PDF, 2.5 Mb])

   Спілкувалася: Валентина Люля, Прага

 

   Пленер „Venkov“ вже втретє зібрав молодих українських художників у Празі. Цього року його учасниками були восьмеро митців, які впродовж десяти днів створили понад 50 полотен, що їх можна бачити в празькій галереї „Zuzuk“. Про пленер і доцільність такої акції „УЖ“ розповів керівник галереї та організатор пленеру Мирослав Зузук.

 

Мирославе, яка мета такого пленеру?

Пізнати щось нове, розвиватися, спілкуватися. Деякі учасники приїхали сюди вже втретє, і дуже цікаво спостерігати за їхнім розвитком. А оскільки я керую галереєю, де виставляються переважно роботи українських митців, то мені цікаво знайомитися з молодими художниками й для подальшої співпраці.

 

Чи подібні пленери для молодих українських художників існують деінде в Європі?

Їхати працювати за кордон мають можливість усі, проте це доступніше для зрілих художників, які можуть собі на це дозволити. А ми проводимо пленер для молодих, яким можемо чимось допомогти в їхньому розвиткові. Є ще пленери в Італії і тут, у Чехії, але організатори намагаються запросити до участі вже відомих художників, цедає можливість заробити більше грошей. Але не все вирішують гроші. Так, я використовую свій час, готую полотна для пленеру, щоб учасники мали на чому працювати, надаю житло – умови скромні, але наразі виходимо з того, що є. Та мені цікаво, бо з кожним роком приїжджають щоразу цікавіші художники. А наприклад, на наступний пленер нам запропонували транспорт. Здається дрібниця, але, з іншого боку, можливість проїхати автобусом через усю Чехію – щоб познайомилися не лише з Прагою, але й з іншими містами, культурою, історією – це дуже великий плюс для пленеру.

 

Як відбиралися учасники?

Цього року ми оголосили відкритий конкурс у мережі Facebook. На вісім місць вчасно подали заявки 25 осіб. Дуже важко було вибирати, хто поїде, бо із запропонованих робіт було багато якісних і цікавих. Довелося відмовити й тим, кого хотілося б запросити (бо їхні роботи говорять самі за себе), але пізно подані заявки вже не дозволяли це зробити. Часові рамки були продиктовані виготовленням віз.

 

Чи відрізняються роботи українських художників з тієї ж Київської академії мистецтв від, скажімо, празьких митців?

Українська художня школа більш класична і відрізняється від європейської. Художники неохоче відходять від тих класичних навиків, які їм прищепили, а якщо це й відбувається, то дуже важко. Це не погано, проте накладає на їхню творчість певні обмеження. На цьому пленері вибір тем для робіт був довільний, та й самі художники ставили перед собою різні завдання.

 

Чи буде пленер наступного року?

Дуже хотілося б, і сподіваюся, що так. Вже навіть отримав пропозицію від одного приятеля провести подібний пленер у Швеції в його маєтку. Але все впирається в організаційні проблеми, передусім – виготовлення віз та фінансові витрати на проведення такої акції.

 

Український журнал